Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě www.sanjet.cz a www.sanjet.sk. Nedílnou součástí těchto Všeobecných obchodních podmínek je Reklamační řád, který naleznete níže.
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
I.
Všeobecná ustanovení
1. Tyto všeobecné obchodní
podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) byly zpracovány dle ustanovení zákona
č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „NOZ“) a zákona č. 634/1992 Sb.,
o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon“) a
dalších platných právních předpisů.
2. Zákazníkem internetového
obchodu sanjet.cz (nebo sanjet.sk) je buď spotřebitel ve smyslu § 2 odst. 1 písm. a) zákona č.
634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele (dále jen „kupující“) nebo podnikatel, který při
uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti. Obchodní
podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží
od prodávajícího, je podnikatelem tzn. je právnickou osobou či osobou, jež
jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci
svého samostatného výkonu povolání.
3. Obchodní podmínky upravují v
souladu s ustanoveními § 1751 odst. 1 NOZ vzájemná práva a povinnosti vzniklé v
souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a
kupujícím prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový
obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístněné na internetové
adrese http://www.sanjet.cz nebo www.sanjet.sk (dále jen „webová stránka“).
4. Uzavřením kupní smlouvy
kupující vyjadřuje souhlas s obchodními podmínkami a s reklamačním řádem, který
je nedílnou součástí těchto obchodních podmínek a potvrzuje, že je s nimi řádně
seznámen. Na tyto obchodní podmínky a reklamační
řád je kupující dostatečným
způsobem před uzavřením kupní smlouvy upozorněn a má možnost se s nimi
seznámit.
5. Ustanovení odchylná od
obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní
smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
6. Prodávající při uzavírání a
plnění kupní smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti. Prodávající je
podnikatelem, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává
Kupujícímu zboží nebo služby.
7. Znění obchodních podmínek
může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a
povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
II.
Kupní smlouva
1. Návrhem k uzavření kupní
smlouvy (nabídkou) je umístění nabízeného zboží prodávajícím na stránky.
Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky
(akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to
na adresu elektronické pošty kupujícího. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit
pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Prodávající si
mimo jiné vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část před uzavřením kupní
smlouvy v těchto případech: zboží se již nevyrábí nebo nedodává nebo se
výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží. V případě, že kupující
zaplatil již část kupní ceny nebo celou kupní cenu, bude mu tato částka vrácena
zpět.
2. Před zasláním objednávky
prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do
objednávky kupující vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím
na tlačítko„Odeslat
objednávku".
3. Na dárky, které jsou
poskytovány zcela zdarma, nelze uplatňovat jakákoliv práva spotřebitele. Takové
zboží splňuje podmínky darovací smlouvy a řídí se platnými právními předpisy.
Darovací smlouva je mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací
podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím v 14ti-denní
lhůtě, je povinen poskytnuté dárky vrátit společně se zakoupeným zbožím
prodávajícímu.
4. Prodávající si vyhrazuje
právo na zrušení objednávky u zboží označeného pojmem „Momentálně nedostupné“ v
případě, že zboží již není možné dodat ani nahradit jiným modelem nebo pokud se
jeho cena výrazně změnila a kupující toto před samotným vznikem kupní smlouvy
neakceptuje. Prodávající kupujícího o této situaci informuje. Byla-li část nebo
celá objednávka uhrazena, budou kupujícímu peníze vráceny.
III.
Práva z vadného plnění
1. Práva a povinnosti ohledně
práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy,
zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 NOZ.
2. Prodávající odpovídá
kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá, že v
době, kdy kupující zboží převzal:
· má vlastnosti, které si
strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo
výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na
základě reklamy jimi prováděné,
· se zboží hodí k účelu, který
pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu
obvykle používá,
· zboží odpovídá jakostí nebo
provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení
určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
· je zboží v odpovídajícím
množství, míře nebo hmotnosti a
· vyhovuje požadavkům právních
předpisů.
3. Nemá-li zboží výše uvedené
vlastnosti, může spotřebitel požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to
není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti
zboží, může spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může
odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména
lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné
odstranění vady. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má
spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro
opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má
spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit.
4. Neodstoupí-li spotřebitel od
smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu
součásti nebo na opravu, může požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo
na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez
vad, vyměnit součást nebo opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná
nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo
značné obtíže.
5. Spotřebitel je oprávněn
uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti
čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí,
má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
6. Právo z vadného plnění
kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že má vadu,
anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
7. Ustanovení uvedená v čl.
III. odst. 2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu
na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána; na opotřebení zboží způsobené
jeho obvyklým užíváním; u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání
nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z
povahy zboží.
8. Další práva a povinnosti
stran související s odpovědností prodávajícího za vady upravuje reklamační řád
prodávajícího.
IV.
Právo na odstoupení od smlouvy
1. Pokud je kupní smlouva
uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (v internetovém obchodě), má
kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 NOZ právo bez udání důvodu
odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží.
2. Odstoupení od kupní smlouvy
musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozím odstavci, a
kupující v něm uvede, že odstupuje od smlouvy ideálně s uvedením čísla
objednávky, data nákupu a případně čísla účtu pro vrácení peněz.
3. Odstoupení od kupní smlouvy
může kupující zasílat mimo jiné na adresu sídla nebo provozovny prodávajícího
či na adresu elektronické pošty prodávajícího servis@sanjet.cz.
4. V případě, že kupující dle
předchozích odstavců odstoupí od smlouvy, vrátí prodávající peněžní prostředky
přijaté od kupujícího (kromě částky představující dodatečné náklady na dodání
zboží vzniklé v důsledku kupující zvoleného způsobu dodání zboží, který je jiný
než nejlevnější způsob standardního dodání zboží nabízený prodávajícím) do 14
dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je
prodávající od kupujícího přijal, pokud kupující neurčí jinak. Prodávající je
taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží
kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou
tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy,
prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve,
než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
5. Ustanovení zákona o
odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů však nelze chápat jako možnost
bezplatného zapůjčení zboží. Kupující v případě využití práva na odstoupení od
smlouvy do 14 dní od převzetí plnění, musí prodávajícímu do 14 dnů od
odstoupení od smlouvy vydat vše, co na základě kupní smlouvy získal. Pokud to
již není možné (např. v mezidobí bylo zboží zničeno nebo spotřebováno), musí
kupující poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být
vydáno. Pokud je vrácené zboží částečně poškozeno, může prodávající uplatnit na
kupujícím právo na náhradu škody a započíst svůj nárok na vrácenou kupní cenu a
vrátí tak spotřebiteli takto sníženou kupní cenu.
6. V souladu s ustanovením §
1833 NOZ na kupní cenu, která má být kupujícímu vrácena, může prodávající
započíst snížení hodnoty vráceného zboží.
7. Právo na odstoupení od
smlouvy kupující v souladu s ustanovením § 1837 NOZ nemá zejména, v případě
smluv:
· o poskytování služeb,
jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím
lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil
kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
· o dodávce zboží nebo služby,
jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli
prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
· o dodání alkoholických
nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí
na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli prodávajícího,
· o dodávce zboží, které bylo
upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,
· o dodávce zboží, které
podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s
jiným zbožím,
· o opravě nebo údržbě
provedené v místě určeném kupujícím na jeho žádost; to však neplatí v případě
následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než
vyžádaných náhradních dílů,
· o dodávce zboží v uzavřeném
obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné
vrátit (např. holící strojky, depilátory apod.)
· o dodávce zvukové nebo
obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní
obal,
· o dodávce novin, periodik
nebo časopisů,
· o ubytování, dopravě,
stravování nebo využití volného času, pokud prodávající tato plnění poskytuje v
určeném termínu,
· uzavírané na základě veřejné
dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby, nebo
· o dodání digitálního obsahu,
pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným
souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a
prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá
právo na odstoupení od smlouvy.
V.
Evidence tržeb
1. Podle zákona o evidenci
tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen
zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku
pak nejpozději do 48 hodin.
2. Prodávající vystavuje
účtenky dle zákona o evidenci tržeb v elektronické podobě zasílané emailem či v
papírové podobě v závislosti na zvolené platební metodě a způsobu přepravy.
VI.
Dárkové certifikáty
1. Dárkové certifikáty jsou
ceninami vydávanými prodávajícím a uplatnitelnými pouze k nákupu u
prodávajícího. Kód na certifikátu slouží k technickému způsobu realizace
ceniny. V případě nedokončení nákupu či odstoupení od smlouvy ve 14denní lhůtě
prodávající může vygenerovat kupujícímu náhradní kód. Případným vygenerováním
nového kódu nedochází ke změně ceniny.
2. Okamžik tržby z pohledu
zákona o evidenci tržeb v případě platby dárkovým certifikátem nastává k
okamžiku expedice zboží kupujícímu.
VII.
Ochrana osobních údajů
1. Ochrana osobních údajů
kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o
ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZOOU“). Prodávající je
u Úřadu pro ochranu osobních údajů registrován pod číslem 00002084.
2. Kupující uzavřením kupní
smlouvy souhlasí se zpracováním a shromažďováním svých osobních údajů v
databázi prodávajícího po úspěšném splnění smlouvy, a to až do doby jeho
písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním. Kupující souhlasí se
zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště,
identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty,
telefonní číslo, a to za účelem uzavření této Smlouvy, provozování informačního
systému webové stránky, vymáhání práv z kupní smlouvy a k marketingovým účelům.
(dále společně vše jen jako „osobní
údaje“).
3. Kupující bere na vědomí, že
je povinen své osobní údaje uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez
zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.
Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o
tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
4. Kupující má právo přístupu
ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu včetně dalších zákonných práv k
těmto údajům. Osobní údaje je možno na základě písemné žádosti kupujícího
odstranit z databáze. Osobní údaje kupujících jsou zabezpečeny proti zneužití.
5. Zpracováním osobních údajů
kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Kromě
osob dopravujících zboží nebudou osobní údaje prodávajícím bez předchozího
souhlasu kupujícího předávány třetím osobám.
6. Osobní údaje budou zpracovávány
po dobu neurčitou. Jednotlivé smlouvy jsou po svém uzavření prodávajícím
archivovány, a to ve formě elektronické a jsou přístupné pouze prodávajícímu.
7. Požádá-li kupující o
informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen tuto
informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí
věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí
informace.
8. V případě, že by se kupující
domníval, že prodávající nebo zpracovatel provádí zpracování jeho osobních
údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího
nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na
účel jejich zpracování, může:
a) požádat prodávajícího nebo
zpracovatele o vysvětlení,
b) požadovat, aby prodávající
nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav.
VIII.
Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku
1. Kupující souhlasí s použitím
komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé
kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s
uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní
hovory) si hradí kupující sám.
IX.
Zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies
1. Kupující souhlasí se
zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo společností
prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním
obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího.
2. Kupující souhlasí s
ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové
stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by
docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas
podle předchozí věty kdykoliv odvolat.
X.
Závěrečná ustanovení
1. Vyřizování stížností
kupujících zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy servis@sanjet.cz.
Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou
adresu kupujícího.
2. Prodávající je oprávněn k
prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu
provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí
ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní
inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním Zákona.
3. Tyto obchodní podmínky platí
ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího, v den uzavření
kupní smlouvy. Objednávka kupujícího je po svém potvrzení jako uzavřená smlouva
mezi kupujícím a prodávajícím archivována za účelem jejího splnění a další
evidence a její stav je přístupný kupujícímu. Smlouvu lze uzavřít v českém
jazyce, případně i v jiných jazycích, pokud to nebude důvodem nemožnosti jejího
uzavření.
Tyto obchodní podmínky jsou pro
nákup v internetových obchodech provozovaných společností Sanjet s.r.o. platné
a účinné od 16.3.2017
REKLAMAČNÍ ŘÁD
I. Všeobecná ustanovení
1.
Reklamační řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012
Sb., občanského zákoníku (dále jen „NOZ“)
a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů
(dále jen „Zákon“)
a vztahuje se na spotřební zboží (dále jen „Zboží“), u něhož jsou v záruční době
uplatňována práva kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „reklamace“).
2.
Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních
podmínek. Uzavřením kupní smlouvy Kupující vyjadřuje souhlas s Všeobecnými
obchodními podmínkami a s tímto Reklamačním řádem a potvrzuje, že je s nimi
řádně seznámen.
3.
Zákazníkem společnosti Sanjet s.r.o. je buď Kupující-spotřebitel
ve smyslu § 2 odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele
(dále jen “Kupující-spotřebitel“)
nebo kupující-podnikatel, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci
své podnikatelské činnosti (dále jen „Kupující–podnikatel“).
Kupující–spotřebitel a Kupující–podnikatel jsou dále společně označováni jako „Kupující“.
4.
Prodávající při uzavírání a plnění kupní smlouvy jedná v rámci
své podnikatelské činnosti. Prodávající je podnikatelem, který přímo nebo
prostřednictvím jiných podnikatelů dodává Kupujícímu výrobky nebo služby.
II. Odpovědnost Prodávajícího
1.
Prodávající odpovídá Kupujícímu, že Zboží při převzetí nemá
vady. Zejména Prodávající odpovídá, že v době, kdy Kupující Zboží převzal:
o
má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li
ujednání, takové vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které
Kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi
prováděné,
o
se věc hodí k účelu, který pro její použití Prodávající uvádí
nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
o
věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo
předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo
předlohy,
o
je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a,
o
věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
2.
Ke Zboží je přikládán daňový doklad a k některým výrobkům
záruční list. Není-li ke Zboží přiložen záruční list, slouží k uplatnění
reklamace daňový doklad.
III. Práva z odpovědnosti za vady Zboží
1.
Zjevné poškození Zboží nebo jeho obalu při doručování je třeba
ihned řešit s dopravcem a sepsat nesrovnalosti do předávacího protokolu
(přepravního listu). Kupující není povinen takovéto Zboží od dopravce převzít a
o zjištěném poškození bez zbytečného odkladu informuje Prodávajícího. Kupující
v den převzetí řádně zkontroluje neporušenost Zboží a kompletnost jeho
příslušenství.
2.
Při osobním odběru Kupujícím, je okamžik převzetí Zboží
okamžikem přechodu nebezpečí škody na Zboží z Prodávajícího na Kupujícího.
Jestliže Kupující Zboží neprohlédne při převzetí, může uplatnit nároky z vad
zjistitelných při této prohlídce, pouze pokud prokáže, že tyto vady (např.
chybějící příslušenství) mělo Zboží již v době přechodu nebezpečí škody na
Zboží. Pozdější reklamace neúplnosti Zboží nebo vnějšího poškození Zboží
nezbavuje Kupujícího práva věc reklamovat. Prodávající má však možnost
prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
3.
Reklamaci Zboží může Kupující-spotřebitel uplatnit osobně ve
všech pobočkách Prodávajícího nebo reklamované zboží zaslat přepravní službou
na adresu Sanjet s.r.o., Nám. MUDr. J. Svobody 60, 285 22 Zruč nad Sázavou
4.
V případě, že Kupující – spotřebitel využije svého práva
vyžadovat odstranění vad opravou a v záručním listu je pro účely záručních
oprav Zboží určený podnikatel odlišný od Prodávajícího, jehož sídlo či místo
podnikání je ve stejném místě jako v případě Prodávajícího nebo v místě pro
Kupujícího bližším, může Kupující uplatnit právo na záruční opravu u
podnikatele uvedeného v záručním listu a urychlit tak vyřízení své reklamace.
5.
Právo na opravu výrobku je možné uplatnit také v příslušném
autorizovaném servisu, Zboží může Kupujicí doručit osobně nebo přepravní
službou. Seznam autorizovaných servisů je uveden v záručním listu, případně jej
Prodávající poskytne Kupujícímu na vyžádání.
6.
V případě, že Kupující bude zasílat Zboží Prodávajícímu nebo
servisnímu středisku přepravní službou, měl by ve vlastním zájmu zabalit
reklamované Zboží do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu
vyhovujícího nárokům přepravy tak, aby nedošlo v průběhu přepravy k jeho
poškození. U křehkého Zboží by měl zásilku označit příslušnými symboly. Zásilka
by měla obsahovat reklamované Zboží (včetně kompletního příslušenství),
doporučujeme přiložit kopii prodejního dokladu, detailní popis reklamované
závady a správné kontaktní údaje Kupujícího. V případě, že se jedná o objemné
výrobky (hydromasážní vany a boxy, atp.), je pohodlnější domluvit se servisním
střediskem návštěvu servisního technika přímo u Kupujícího.
7.
Kupující je povinen prokazatelným způsobem doložit, že Zboží
bylo zakoupeno v internetovém obchodě nebo prodejně společnosti Sanjet s.r.o..
Optimální je originál dokladu o zakoupení Zboží nebo řádně vyplněný záruční
list.
8.
Práva z odpovědnosti za vady Zboží se nevztahují zejména na
případy, kdy závada nebo poškození vznikla:
o
mechanickým poškozením Zboží
o
prokazatelně nedovolenými zásahy do přístroje, živelnou
katastrofou, mechanickým poškozením nebo byly-li odstraněny nebo poškozeny
plomby v případě, že je Zboží plombami opatřeno,
o
elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné
spoje) s výjimkou běžných odchylek,
o
prokazatelně nesprávným užíváním,
o
užíváním v rozporu s návodem k použití nebo pokyny uvedenými na
obalu nebo v záručním listu,
o
užíváním v rozporu s obecně známými pravidly užívání,
o
prokazatelně používáním v podmínkách, které neodpovídají svojí
teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které
je přímo výrobcem určeno nebo které jednoznačně vyplývá z povahy věci,
o
prokazatelně neodbornou instalací a obsluhou,
o
pokud předložený záruční list vykazuje zjevné známky provedených
změn údajů nebo je-li na Zboží odlišné výrobní číslo od toho, jež je uvedeno v
záručním listu.
9.
Odpovědnost Prodávajícího za vady se nevztahuje na opotřebení
způsobené obvyklým užíváním, u Zboží prodávaného za nižší cenu za vadu, pro
kterou byla nižší cena ujednána, u použitého Zboží za vadu odpovídající míře
používání nebo opotřebení, kterou mělo Zboží při převzetí Kupujícím.
10.
Vada, která vznikla neodbornou montáží nebo jiným neodborným
uvedením do provozu, je považována za vadu, pokud tato montáž nebo uvedení do
provozu byly sjednány v kupní smlouvě a provedeny Prodávajícím nebo jinou osobu
na odpovědnost Prodávajícího.
11.
Je-li obsahem balení či předmětem koupě spotřební materiál
(např. baterie, akumulátor, tisková hlava, lampa projektoru), bývá jeho obvyklá
životnost při běžném užívání 6 měsíců, není-li výslovně uvedeno jinak. Právo
Kupujícího reklamovat Zboží v zákonné záruční lhůtě tím není dotčeno. Kupující
však musí přihlížet ke skutečnosti, že záruka se nevztahuje na opotřebení Zboží
nebo jeho dílů způsobené obvyklým užíváním a nelze ji tak zaměňovat s
životností.
12.
Na dárky, které Prodávající poskytuje Kupujícímu bezplatně v
rámci kupní smlouvy na jiné placené Zboží, nelze uplatnit záruku ani
odpovědnost za vady nad rámec zákona. V případě odstoupení od kupní smlouvy je
Kupující povinen Zboží, které je poskytované jako dárek vrátit v původním stavu
Prodávajícímu.
13.
Na žádost Kupujícího je Prodávající povinen poskytnout
Kupujícímu písemné potvrzení o povinnostech z vadného plnění v rozsahu
stanoveném zákonem (záruční list). Záruční list musí obsahovat název nebo
obchodní firmu, IČO a sídlo Prodávajícího. Umožňuje-li to povaha věci,
postačuje namísto záručního listu vydat Kupujícímu doklad o zakoupení Zboží
obsahující údaje jako záruční list. Pokud je poskytována delší než zákonná
záruční doba, určí Prodávající podmínky a rozsah prodloužení záruky v záručním
listě.
IV. Záruční doba
1.
Kupující-spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se
vyskytne u spotřebního Zboží, v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí Zboží.
Projeví-li se vada Zboží v průběhu šesti měsíců od převzetí
Kupujícím-spotřebitelem, má se za to, že Zboží bylo vadné již při převzetí,
pokud není prokázán opak. V případě koupě již použitého Zboží činí doba pro
uplatnění práv z vadného plnění 24 měsíců. Pro Kupujícího–podnikatele činí
záruční doba dvanáct měsíců.
2.
Záruční doba začíná běžet převzetím Zboží Kupujícím. Záruční
doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo Zboží v opravě. V případě výměny
Zboží v rámci záruční opravy pokračuje původní záruční doba.
3.
Má-li zakoupené Zboží uvést do provozu jiný podnikatel než
Prodávající, začne záruční doba běžet až ode dne uvedení Zboží do provozu,
pokud Kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí
věci a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost. Datum
uvedení Zboží do provozu je vyznačeno v dokladu o uvedení Zboží do provozu, který
obdrží Kupující. Počátek záruční doby se tak odsouvá pouze v případě, že jsou
splněny všechny podmínky výše uvedené. Pokud není splněna kterákoliv z nich,
počíná záruční doba běžet ode dne převzetí věci.
V. Práva z vad Zboží
1.
Nemá-li věc vlastnosti uvedené v článku Odpovědnost
Prodávajícího, může Kupující–spotřebitel požadovat i dodání nového Zboží bez
vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze
součásti Zboží, může Kupující-spotřebitel požadovat jen výměnu této součásti,
není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze
vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, jedná se o
nepodstatné porušení smlouvy a v takovém případě má Kupující–spotřebitel vždy
právo výhradně na bezplatné odstranění vady opravou věci.
2.
Právo na dodání nového Zboží nebo výměnu součásti má
Kupující-spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně
užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém
případě má Kupující-spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Za opakovaný výskyt
vady po opravě se považuje stejná vada, jež byla v záruční době již nejméně
dvakrát odstraňována a která se znovu vyskytne. Bylo-li Zboží v době před
uplatněním reklamace opravováno nejméně třikrát pro různé odstranitelné vady,
má se za to, že trpí větším počtem vad.
3.
Pokud Kupující–spotřebitel od smlouvy neodstoupí ani neuplatní
právo na dodání nového Zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu,
může požadovat přiměřenou slevu. Kupující-spotřebitel má právo na přiměřenou
slevu i v případě, že mu Prodávající nemůže dodat nové Zboží bez vad, vyměnit
jeho součást nebo Zboží opravit, jakož i v případě, že Prodávající nezjedná
nápravu v přiměřené době nebo v případě, že by zjednání nápravy působilo značné
obtíže Kupujícímu – spotřebiteli.
4.
Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Prodávající
Kupujícího před převzetím Zboží upozornil, že Zboží má vadu, nebo pokud
Kupující vadu sám způsobil.
5.
Kupující-spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy ve všech
případech uvedených v NOZ a Zákoně. Odstoupení je vůči Prodávajícímu účinné v
okamžiku, kdy je mu předáno nebo doručeno prohlášení Kupujícího-spotřebitele o
odstoupení od smlouvy, pokud jsou splněny všechny zákonné podmínky dle §2001 a
násl. NOZ V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší a smluvní
strany jsou si povinny vrátit vše, co si na jejím základě poskytly.
6.
V případě odstoupení od smlouvy je Kupující povinen vrátit
Prodávajícímu kompletní Zboží včetně veškerého příslušenství.
7.
Pokud má vadu zboží, které bylo prodáno jako použité nebo bylo
prodáno se slevou zohledňující jeho nižší kvalitu v době prodeje, má
Kupující–spotřebitel místo práva na výměnu Zboží právo na přiměřenou slevu.
VI. Vyřízení reklamace
1.
Kupujícímu–spotřebiteli musí být reklamace včetně odstranění
vady vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění
reklamace, pokud se Prodávající a Kupující-spotřebitel nedohodnou na delší
lhůtě. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění
reklamace v souladu s ust. § 605 NOZ. Po uplynutí této lhůty se
Kupujícímu–spotřebiteli přiznávají stejná práva jako by se jednalo o podstatné
porušení smlouvy. Lhůta 30 dnů není závazná vůči Kupujícímu–podnikateli.
2.
Kupující-spotřebitel se může o výsledek reklamace sám zajímat na
adrese provozovny, kde reklamaci uplatnil, nebo na její zákaznické telefonní
lince.
3.
Kupující je povinen poskytnout Prodávajícímu, případně
autorizovanému servisu, veškerou součinnost k ověření existence reklamované
vady a k jejímu odstranění (včetně vyzkoušení nebo demontáže výrobku). Kupující
při uplatnění reklamace je povinen předat Zboží čisté v souladu s hygienickými
předpisy a obecnými hygienickými zásadami včetně všech součástí a příslušenství.
4.
Kupující je povinen předat Zboží do reklamačního řízení
kompletní. Dále doporučujeme přiložit kopii prodejního dokladu, podrobný popis
závady a úplné kontaktní údaje (adresa, telefon, e-mail). V případě, že
Kupující nedodá Zboží kompletní a jeho kompletnost je nezbytná ke zjištění
existence reklamované vady a/nebo k jejímu odstranění, běh lhůty pro vyřízení
reklamace začíná až dodáním chybějících částí.
5.
Prodávající při převzetí Zboží k reklamačnímu řízení neodpovídá
za data a informace Kupujícího, jež jsou uloženy na pevných discích, pamětích
či dalších nosičích informací, jež jsou součástí Zboží přebíraného k reklamací,
ani za případnou ztrátu takových dat a informací.
6.
Při uplatnění reklamace obdrží Kupující písemné potvrzení -
reklamační protokol, který mu slouží jako doklad při vypořádání reklamace.
Kupující je povinen při sepisování reklamačního protokolu uvést veškeré
požadované údaje, jejichž úplnost a správnost potvrzuje podpisem reklamačního
protokolu. V reklamačním protokolu jsou informace, kdy byla reklamace
uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je
Kupujícím-spotřebitelem požadován. Pokud Kupující-spotřebitel výrobek do
reklamačního řízení zaslal přepravní službou, obdrží reklamační protokol
e-mailem.
7.
Při jakékoliv návštěvě servisního technika u Kupujícího (např.
při opravě hydromasážní vany) je třeba, aby byl vyhotoven protokol o zjištěných
závadách a formě jejich odstranění. Bez takového protokolu není návštěva
servisního technika brána v potaz.
8.
Kupující-spotřebitel má právo na úhradu účelně vynaložených
nákladů na uplatnění reklamace, přičemž jsou tyto náklady chápány jako nejnižší
možné. Jedná se zejména o poštovné za zaslání reklamovaného Zboží.
Kupující-spotřebitel o proplacení těchto nákladů musí požádat bez zbytečného odkladu,
nejpozději však do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného
plnění.
VII. Odmítnutí přijetí do reklamace
1.
Prodávající je oprávněn odmítnout přijetí Zboží do reklamace,
pokud je Zboží znečištěno nebo jsou znečištěny jeho součásti.
2.
Prodávající je oprávněn odmítnou reklamaci Zboží také v případě,
že Zboží není předáváno v souladu s hygienickými předpisy a obecnými
hygienickými zásadami.
3.
Z důvodu bezpečnosti při převážení Zboží a další manipulaci je
Prodávající oprávněn odmítnout reklamaci Zboží také v případě, že z něho není
odstraněn motorový olej a benzín.
VIII. Vyzvednutí Zboží ze záruční
opravy
1.
Po vyřízení reklamace Prodávající informuje Kupujícího buď
prostřednictvím SMS, e-mailem nebo telefonicky. Pokud bylo Zboží zasláno
přepravní službou, bude po vyřízení zasláno na adresu Kupujícího.
2.
Prodávající vydá, případně zašle, Kupujícímu písemné potvrzení,
ve kterém je uvedeno datum a způsob vyřízení reklamace, potvrzení o provedení
opravy a době trvání reklamace, popřípadě zdůvodnění zamítnutí reklamace.
3.
V případě nevyzvednutí reklamovaného Zboží ze záruční opravy do
2 měsíců od uplynutí doby, kdy záruční oprava byla vyřízena, je Kupující
povinen zaplatit Prodávajícímu poplatek za uskladnění ve výši 50 Kč za každý
započatý den prodlení s vyzvednutím Zboží.
4.
Při výdeji Zboží po vyřízení reklamace je Kupující povinen
předložit doklad, který obdržel při přijetí o Zboží do reklamace, popř. musí
prokázat svou totožnost.
Tento Reklamační řád nabývá
platnosti a účinnosti dne 22. dubna 2015 a nahrazuje veškerá předchozí znění. Změny
reklamačního řádu vyhrazeny.
|